Zápisky z cest 2013

Silvetr v Tatrách

02.01.2014 19:57
      konec roku vyrážíme strávit tradičně do Tater, na Brnčálce máme už od konce léta zamluvené ubytování, nic jsme neponechali náhodě…letos jedeme v silnější sestavě, přidávají se k nám i Míša s Janou, i když každý po vlastní ose….jeden telefonát s Tomášem a...

Vánoce 2013, Granatspitze gruppe

22.12.2013 21:56
    Vánoce se blíží a je tudíž nejvyšší čas vypadnout pryč, daleko od toho blázince, co je  s tím spojený….směr Hohe Tauren, Uttendorf….kousek je oblast Grantspitze, Kaprun, Kitzbuhel, tam se nějak zabavíme…sněhové podmínky jsou ale jako téměř všude slaboučké…nevadí, hlavně...

Sněhové zpravodajství Skřítek - Alfrédka

14.12.2013 17:48
pokračující inverze mě nenechává v klidu, pryč odsud....krajinou jako z pohádky, kdy se větve ohýbají až k zemi pod tíhou námrazy, dorazím na Skřítek...Jeseníky....no, ne že by to tady byla nějaká hitparáda, ale modro prosvítá mezi mraky, to rozmezí musí být na dosah....rychle do lesa, trať je...

Dolinami Tater od nikud nikam

13.12.2013 21:29
    třináctého pátek, tak jaký pak to bude den…..inverze pokračuje, vymetená obloha….vyrážím brzy po ránu po cestě k Popradskému plesu….po chvilce mi zastavuje  auto, nabírá mě Viktor beránek, PAN chatař z Chaty pod Rysmi….klábosíme a hodinový pochod se mění...

Hřeben Bašt

13.12.2013 19:26
    od té doby, co mám svého spacího krasavce jsem si nějak navykl jezdit večer, někde to zapíchnout a vyspat se…a tatry se mi taky nechce absolvovat v ranní špičce mezi kamiony….takže se budím na parkovišti před Štrbou, venku je pěkný hnus…auto z jedné strany pokryto ledovou...

Běžky Javorový vrch 8.12.

08.12.2013 17:04
    nedělní ráno nás při pohledu z okna vítá čerstvým sněhem….tak se pobalíme a vyrážíme směr Javorový vrch u Třince…parkoviště je dole spíše prázdné než poloprázdné…je tak akorát čas, ať stihneme lanovku….vše je při starém, jízdní řád i ceny se nezměnily….ba ani nic na prastaré...

Sněhové zpravodajství: Praděd - Červenohorské sedlo

04.12.2013 20:33
    to fakt nejde vydržet …..webové kamery lákají na inverzi a k tomu ještě prý ideální podmínky na běžkování….nic se nedá dělat, prostě musím…..směr Jeseníky….cestou to tak ale nevypadá, hlásí silný vítr a za Bruntálem není vidět vůbec nic….na Hvězdě mě ale vítá jasná obloha a...

První sníh na Pustevnách

01.12.2013 15:17
Zima se ujala svého žezla, aspoň v Beskydech to tak vypadá....bereme uzká prkýnka a vyrážíme....cestou okukujeme sjezdovky na Bílé, i když je tady už něco nasněženo, děla zahálejí, teplota je příliš vysoká na zasněžování...sjezdaři si tím pádem ještě budou muset nějakou dobu počkat....jak se...

Pico de Teide - Tenerife

27.11.2013 12:18
    Ahoj, jmenuji se Libor, nový člen AZOstrava, a byl jsem požádán o napsání článku o našem výletě se Sylvou na ostrov sopečného původu, TenerifeJ Z celého výletu vystřihnu to nejpodstatnější, výšlap na nejvyšší horu Španělska (3717m) a třetí nejvyšší sopku světa (cca 7000...

Jak to chodí u Protinožců

21.11.2013 10:23
  Když koukneš na globus, je jasné, že je tady všechno naopak….. klíč se strká do zámku zoubkama nahoru, vír v umyvadle se točí na opačnou stranu, teplý vítr vane ze severu a stejně tak i slunce je v poledne na severu….nejčastější dopravní značkou je „pozor klokani“ a „pozor...

Sydney - cesta končí

21.11.2013 10:22
  Andy se podařilo zajisti ubytování u česko-polsklé rodiny z Havířova…byli na nás opravdu po celou dobu velice hodní, i když nás viděli prvně…..večer sedíme a klábosíme o všem možném…..ráno jsme ale čiperky a  rychle vyrážíme…..jsme v Liverpoolu, zhruba 50 minut cesty do...

Blue mountains

21.11.2013 10:21
  odjezdu předcházel pochopitelně bujarý večírek na rozloučenou…ač nás Marry a Járou doprovázeli do Modrých hor, začalo to všechno mu nich rozlučkou na farmě….následovala večeře u Káji a Pavly, našich hostitelů….ta se nám protáhla do  brzkých ranních hodin a tak jsme se museli po nuceném...

Autoturistika je taky hezká věc

14.11.2013 23:10
  Austrálii je zemí obrovských vzdáleností…..vždyť jen objet kolem ní po Prices Hwy zabere kolem měsíce a to se ještě nesmíte po cestě moc flákat…takže se uchylujeme k autoturistice, jak se tady říká, jdeme se projít autem….nejprve nás čeká Národní park Wadbilliga….než do něj ale vjedeme,...

Útesy Ben Boyd Tasmanského moře

13.11.2013 22:31
  krásné počasí nás vytahuje brzy ráno z postele a vyrážíme na dlouhou cestu na pobřeží….čekají  nás minimálně tři hodiny cesty…po cestě projíždíme městečkem  Bombala, kde se snaží ulovit turisty na platypuse, zatím se nám ale nepodařilo nikde žádného potkat….jelikož projíždíme dále...

Booroomba rocks a Honeysuckle

12.11.2013 21:23
  další dny se nesou ve znamení deštivého počasí….takové deště v Australii zase dlouho nepamatují…první den se nám podaří ujet před nepřízní počasí k Cascades….je to krásná přírodní hříčka zhruba hodinku jízdy autem od Cooma….cesta opět spíče připomíná tankodrom, lítáme na zadních sedadlech...

Lezení na Smiling rock

08.11.2013 21:59
  Dnes se vydáváme konečně za lezením….v Austrálii je vcelku velký problém  sehnat nějakého lezeckého průvodce, vzdálenosti jsou tady dlouhé, tak nám příprava zabrala celý předchozí večer…vyrážíme na Smiling rock…konečně poznávám, co znamená „dirty road“….cesta s uválcovanou hlínou a...

Mt. Kosciuszko - jeden z vrcholů Seven summits

08.11.2013 21:56
  Bivakujeme za  osadou Thredbo…ráno máme budíček o půl čtvrté….rychle navařit snídani a připravit se na cestu….Andy bohužel skolila výškovka, není schopná se udržet na nohou, světloplachost ji zahání zpátky do spacáku…zůstávám jen Kájou a vyrážíme…chvilku hledáme nástup….bloudíme,...

Cesta k Protinožcům - poprvé

07.11.2013 22:12
  Tak a je to tady……nikdy by mě nenapadlo, že se vydám na druhou stranu polokoule,  do míst, kde je slunce v poledne na severu, hvězdy mají na obloze neskutečný bordel ve svém postavení a vír v umyvadle se točí na druhou stranu….po noci strávené u Žofky v Praze ráno startujeme na...

Poslední říjnový víkend na Sulově

28.10.2013 22:10
Poslední říjnový víkend se asi zbláznil…teploty i večer stále ještě byly na 20 stupních, posunul se čas, volby dopadly jako v Kocourkově a v pondělí slavíme Státní svátek…tak co s tím…..sobota je ještě ve znamení podzimního úklidu zahrad, ale nedělní ráno už nás vytahuje jasnou...

Vtáčníkem zní "hantec"

20.10.2013 11:02
moje nejmilejší spolulezkyně má pracovní povinnosti, i ostatní jsou plně zaneprázdnění, tak se přidávám opět k Brňákům…opět si užiju jejich „hantecu“….sraz v sobotu po ránu v Kamenci pod Vtáčníkem….co nám říká literatůra: stometrový andezitový lom s ponukou deliria a sci-fi pre...

Jesenické skalky

13.10.2013 18:28
Andy tráví víkend se svým dětským horolezeckým oddílem na Rabštejně, na neděli jsme domluveni, že si někam odskočíme něco povylézt...v  sobotu se  vydávám ze sluncem zalité Ostravy směr Jeseníky....někde se chvíli protáhnu, navštívím svého kamaráda a ráno vyrazíme...už za Opavou si...

"Indian summer" na Goduli

09.10.2013 08:49
meteorologové straší s příchodem podzimních plískanic a nadprůměrným množstvím srážek pro příští dny, tak je třeba ještě nechat stěnu stěnou a vyrazit na skalky....kousek za Ostravou, v Komorní Lhotce je starý lom, orienotvaný na jih, ideální místo pro kratičký výpad do skal.....jedná se o bývalýv...

Malá Fatra s Pražákama

06.10.2013 09:07
počasí by mělo být přímo výstavní, tak se děti v Praze pobalí a v pátek večer je vyzvedávám na nádraží....vyrazíme někde na véjlet, ať si taky trošku užijou...večerní plábosení prokládáme vínkem, ráno nikam nespěcháme....vybral jsem jim Malou Fatru, tak nějak na pohodu.....přijíždíme do Vrátné a...

Grazer Bergland

23.09.2013 14:56
podzim se vším, co k němu patří, je tady a já se zase po roce vydávám směr Grazer….vloni jsem si tam užil krásné počasí a pohodu, a tak i přes poměrnou dálku, zase jsem na cestě…je to zvláštní, ale je tam nejlepší předpověď z celého Rakouska, snad pro svou nadmořskou výšku kolem 500 metrů...

Dějství třetí - Monaco a La Turbie

11.09.2013 20:47
někde jsem na netu vyštrachal, že sto kiláků od Ligure je Monaco, Monte Carlo a leze se nad ním v oblasti La Turbie…když už jsme tak daleko, zkusíme to….dvanáct eček mýta a 120 km, to je to, co k tomu stačí….sjíždíme z dálnice a rázem jsme uprostřed luxusu, přepychu a bohatství,...

Dějství druhé - Finale Ligure

11.09.2013 20:42
pouhých 320 kilometrů po italských dálnicích stačí k tomu, abychom se přenesli z vysokých kopců masívu Mont Blancu do nulové nadmořské výšky v lezecké oblasti Finale Ligure…. z Ostravy to není zrovna nejblíže a tak když už jsme byli tak daleko, musíme to zde prozkoumat….staré tělo...

Grandes Jorasses, Pointe Whymper 4184m

06.09.2013 08:47
Tak, po roce se zase vydáváme poznávat daleké kraje…tentokráte je v plánu Grand Jorasses, jasně že  z jihu, o severních cestách si můžeme jen nechat zdát….vše je nastudováno, počasí hlásí luxusní aspoň do středy, nezbývá než vyrazit….vyjíždíme v sobotu o desáté večer, vydržím...

Obrovský kút na kežmarák

19.08.2013 21:33
poslední lanovkou se těsně před šestou dostávám na Skalnaté pleso, tady mám sraz s Janem, mým zítřejším parťákem na lezení…už je někde tady, ale vracejí se z lezení až před desátou…nějak se jim to dnes protáhlo…u láhve vína probíráme jejich lezecké výkony a společné známé…zaleháme na...

Karbunkulový hrebeň a Prostredný hrot

18.08.2013 21:58
Karbunkulový  hrebeň  aneb „Máte štěstí, že jdu zrovna kolem“ Kolem osmé večer parkuji na Bílé vodě Kežmarské, balím věci a vyrážím směr Brnčálka…. už jsem je tam dlouho neviděl, je třeba utužovat družbu…rychle se stmívá, tak na řadu přichází čelovka….cesta rychle ubíhá….potkávám ještě...

Velký Rozsutec

11.08.2013 16:27
Sobotní zatažená obloha a déšť překazil náš výlet do Tater….neděle je ale úplně jiné kafčo, nic nám nebrání  vyrazit…Žofka Pražačka je u tatínka, tak ji vytáhnu na nějaký ten kopeček…..startujeme o půl sedmé, v osm už stepujeme před obchodem v Terchové, je potřeba doplnit nějaký ten...

Když je venku abnormální hic - čtvrteční Rabštéjn

09.08.2013 16:40
Jo jo, venku vrcholí tropická vedra a my máme domluvenou podvečerní návštěvu na Rabštejnu v Jeseníkách...naši parťáci z Eigru loňského roku tady jsou s horolezeckým oddílem z Karlových Varů na týdenním soustředění - kola, lezení, turistika a hlavně skvělá parta... ohlédnutí za loňským...

Vedro zmáhá lezce na Vysočině - Pasecká skála a Čtyři palice

03.08.2013 20:08
jo jo, je to tak, rekordní vedra pokračují, kde se tedy schovat.....vyrážíme na Vysočinu, byli jsme tam už dva krát a vždycky nám byl společníkem déšť, tak tentokráte by to mělo být jinak....jedem už pro jistotu ve čtvrtek večer, snad nebude v pátek tak plno.....cesta zabere tak tři hoďky i s...

Sobotní triatlon aneb když je bio předpověd na čtverce

27.07.2013 11:52
  Seznam. cz píše "Pozor na kolaps, hrozí i zdravým lidem, varují v tropických dnech lékaři"..... no mě nenapadne nic lepšího, než něco zase vymyslet....jsem doma, všichni mají "family weekend" , tak i já si udělám tzv. Den pro kluka....už včera mě to někam rvalo, ale sunbathing na zahradě...

Velická dolina aneb dva dny bloudění ve stěnách

23.07.2013 21:36
Absťák po lezení, tak to je věc…. Kavkaz byl suprovní, lezení je ale lezení….pomalu jsem se dal po návratu do pořádku a už mi zase hoří pod zadkem….sobota je ještě ve znamení Colours v Ostravě, nás, starších ročníků, se to sice netýká, ale Andy ještě musí společenský žít a tak vyrážíme až...

Cesta do země, kde zítra již znamená včera

26.06.2013 17:14
jak to vlastně celé vzniklo?....jak asi.....sklenka vína, nohy na stole, noťas na kolenou a cestuji po světě....koukám, jestli Pamír7000 na stránkách zrušil, jak avizoval, výstup na Lenina...a do kalného oka mi padla akce na Kavkaze s výstupem na Elbrus....pak už jsem si jen s Michalem...

Arco 2013

08.06.2013 20:12
To je teda paráda, chčije a chčije…a to už čtrnáct dní a potopy jsou tady….jak to pořešit? Utečeme!!!!!!!!!!!.....takže dokupuji průvodce pro Finále Ligure a plánujeme cestu do slunné Itálie…i když slunné, v Dolomitech sněží jak v zimě, takže tam se letos určitě nezastavíme….při studiu...

Tatranské toulky

19.05.2013 18:48
tak jsem se zase jednou vydal na toulky Tatrami a přibral jsem k tomu Žofku a jejího přítele Libora...domluva jasná, přijedou nočním vlakem z Prahy a já je vyzvednu v Popradu....vlak má sice zpoždění, ale mi se aspoň podaří najít nádraží, nikde žádná šipka, naštěstí tady není jazyková...

Po stopách Apačů - Paklenice 2013

11.05.2013 20:45
Plány se plánují a nakonec je vše úplně jinak….a tak místo na skialpy do Chamonix vyrážíme za teplem na jih….naše  toulání začíná kde, no přeci v Paklenici…uvidíme, třeba tady i skončí….ale pěkně popořadě….vyrážíme v sobotu po ránu a v pohodě nás večer kolem sedmé vítá moře a...

Odpolední prvomájová lezenice

02.05.2013 21:01
tak jsme se konečně dočkali a i my se vydáváme na skalky...je sice notně pošmourno, ale snad bude skála oschlá po nočním dešti....nakonec to riskneme na Potštát, dálnice nás tam přivede za chvilku, tak jdeme na to...parkoviště je plné, ale naštěstí Dolní skály mají špatný přístup přes vodu a pod...

Štrbský štít 22.4. a Vysoká 23.4.

23.04.2013 21:19
Nevydržel jsem a ještě jednou vyjel do Tater...jak bylo, to vám ukážou fotky v Galérce....ale pěkně popořadě....nedělní noc na parkovišti v pondělí ráno z pustého a prázdného Štrbského plesa vyrážím do Mlýnické doliny...nad hotelem FIS se dostávám do lesa a k mému úžasu opadávají i jehličnany..no...

Pártia a Končistá na pásech

17.04.2013 20:18
No to to zase dopadlo, někteří, kteří by rádi se mnou vyrazili nemůžou a ti co by mohli, ti zase pro jistotu nejedou….ale to přeci nic neznamená, my se vlka nebojíme….v pondělí večer vyrážím směr Tatry, kdybych to věděl, už jsem tam byl v neděli….přechrápu v autě na parkovišti, testuji...

Radhošť s Žofkou 13.4.

13.04.2013 18:39
Víkend je tady a s ním se tentokráte přijela podívat Žofka z Prahy, tak ji někde vytáhnu...ráno u surfování po kamerách a počasí docházíme k šokujícímu info, ještě nebyla na Radhošti...je rozhodnuto, je to ostuda, ale asi nejspíš moje, že jo....před devátou jsme na Raztoce, parkoviště prázdné, ale...

Brnčálka s Vlastou Rédlem

08.04.2013 19:19
je pátek ráno a my vyrážíme směr Tatry....opět to bude cesta nejen za lezením, ale i za kultůrou...ale pěkně popořadě...na obloze jsou sice hustá mračna, na Bílé vodě se brodíme vodou, jak jinak...začínáme šlapat a máme z pekla štěstí.....Tomáš je dole a nakládá zásoby na chatu....pomáhám mu a...

Polední rychlovka na Lysou

02.04.2013 17:06
Místo raního výšlapu,který jsem měl v plánu, hážu dvě hodiny hromady sněhu z parkoviště...nic se nedá dělat, práce šlechtí..pak ještě to nejdůležitější v papírové válce a rychle do auta, směr Krásná....jasnou oblohu jsem propásl, i když dole to ještě vypadá na parádní počasí, mírně nad nulou, sněhu...

Velikonoční běžkotoulky Skřítek

30.03.2013 20:11
počasí nás v Otztálkach nechtělo a tak v sobotu hážu do auta běžky a vyrážím směr Jeseníky...parkoviště na Skřítku zeje prázdnotou, zato obsluha mi dává vyčerpávající informace o stopách...nechám si poradit, měním plány a jdu prvně na Alfrédku..a věru dobře jsem udělal....parádně protažená stopa,...

Květná neděle na Rači

25.03.2013 14:19
Velikonoce za dveřmi, Květná neděle a já místo toho, abych šel pěkně do kostela ráno šťárám na noťasu, kam vyrazit....mrzne, až praští, venku nikde nic nekvete, ale obloha je zase jasná....nabízí se Rača, letos jsme tam ještě nebyli, tak proč né....stánku s občerstvením je tam přehršel,určitě tady...

Malý Kriváň Fatranský

23.03.2013 18:46
to si snad dělají s tou předpovědí srandičky, -15 až -25 , to jsou jarní teploty?....nic se ale nadá dělat, je třeba vyrazit, mráz nemráz...kuk na kamery a už jsem u lanovky ve Vrátné...plno...ale ještě jedno místečko jsem urval...je čerstvě nasněženo, dole tak 5, výše i 30 čísel...ale vitr si se...

Hallstatler Gletscher a Granatspitzgruppe

09.03.2013 21:13
Jdeme na to…dlouho plánovaná akce ale bere za své, z šestičlenné výpravy zůstávám jen já s Žofkou, počasí nevypadá nejlíp, no uvidíme….a tak měníme plány a čtvrtek jsme se rozhodli strávit na Dachsteinu…po deváté je parkoviště ještě prázdné, ale hned za námi se plní auty s českými...

Skialpový výlet do Rakouska

02.03.2013 22:02
Tak jak jsem si vloni koncem roku slíbil, vracím se na Schneeberg…tentokrát na skialpech…když se kolem deváté blížím na parkoviště, čeká mě nemilé překvapení, samá mlha, samá mlha….u přezouvání  se mnou dává do řeči místní borec, nasranej jak čert, prý mělo být azůro…cha cha, ma ty samé info...

Ledové zprávy z Vysokých Tater

20.02.2013 14:25
průzkum předpovědí počasí je jasný a tak nezbývá nic jiného, než sbalit cajky a vyrazit směr Tatry....tentokráte jsme se rozhodli pro lezení ledů, podmínky by měly být slušné...víkendovému náporu leduchtivých homo sapiens jsme se vyhnuli pondělním nástupem do zubačky na Hrebienku...na první vagonek...

Běžkotoulky Javorový - Ostrý

16.02.2013 18:29
zima se k nám stále otáčí tak nějak zády, kdeže ty loňské sluné dny jsou....hážu do auta běžky a vyrážím směr Oldřichovice.....dole prší, sníh jen tak tak zakrývá první krtince, ale to mi nevadí....sedám na lanovku, ta už něco pamatuje, ale stále slouží a mi dnes taky ušetří čas....za pouhopouhou...

Když je v Tatrách lavinová 4

11.02.2013 10:26
Je to tak, na Silvestra jsme se s našimi spolubydlícími z Ružomberoku domluvili, že se tento víkend se sejdeme na Brnčálce...nezbývá než vyrazit, i když je jasné, co to bude za trápení...lavinovka za čtyři, na Slovensku kalamitní stav...ale kupodivu vše začíná skvěle, Tomáš je dole na nákup a...

Průzkum ledů Janošikovy diery

04.02.2013 18:13
Už několikrát jsem četl o lezení ledu v Janošíkových dierách v Těrchové.....pro nás Ostraváky by to mohl být takový malý Slovenský ráj....dokonce jsem našel i povolení, i když je to národní park...ale zatím jsme se tam nikdy nedostali....tak dnes mi to už nedalo a vydal jsem se na...

Zprávička z Lysé hory 2.2.

02.02.2013 14:21
Je sobota, 2.února, Žofka má dne 25. narozeniny, takže jsem ze včerejšího večírku trošičku oviněn, je potřeba to vyvětrat....nasedáme tedy do auta a společně se vydáváme na Lysou....kamery nelhaly, na Ostravici prší, po cestě pobíhájí účastníci Lysa cupu, účast hojná...později doma zjíšťuji , že se...

Tatry Soliskový hrebeň

28.01.2013 09:55
Po dlouhé době opět vyrážíme společně  s Alešem za nějakou tou lezbou do Tater...hlásí úplné jasno, to asi nevydržíme, už dlouho nám počasí nevyšlo...večer v sedm v pátek balíme na parkovišti na Štrbském plese věci na bágly a stoupáme po sjezdovce směr Chata Pod Soliskom...na cestu nám svítí...

Malá Fatra - Vrátná skialpaktuál

19.01.2013 19:18
Mlha, mráz, smog, to byla pro sobotní ráno aktuální situace na Ostravsku....a jelikož platí "kdo uteče vyhraje" sedám do auta a vyrážím směr Vrátná.....pakrkoviště na Grůni je totálně plné, já ale pokračuji nahoru k chatě Vráta....tady je ale skoro pusto prázdno, to je fakt divné, zataženo, skoro...

Běžkotoulky Bílá

13.01.2013 18:05
Sněží, sněží, venku je prašanu snad tak 10 čísel i v Ostravě..tak co teď, kam vyrazit v toto nedělní ráno.....panoráma ukazuje všude zataženo, sněžení, ale co to, Jizerská padesátka startuje...že by????....tak i já vyrážím do stopy....volba padla na Bílou v Beskydech....v deset se blížím na...

Jesenický skialp

12.01.2013 20:38
Žofajz přijede na víkend z Prahy, mám v plánu ji někde vytáhnout, ať ji pásy nehnijou....nebrání se a tak v sobotu vyrážíme směr Jeseníky....před Bruntálem se nám hřeben pěkně schovává v mracích, uhýbáme do Karlova místo Skřítku...tady nás vítá sluníčko, čerstvý prašan, mrazík, no krásné...

Sněhové zpravodajství Radhošť

07.01.2013 20:34
Jelikož se nedá u nás na Ostravsku skoro nic dělat a po Silvestrovských oslavách jsou v nás stále ještě Tatry plné sluníčka, víkend mám v plánu prolelkovat a odpočívat. V něděli už toho ale mám dost, tak vyrážíme aspoň odpoledne šmírnout na Pustevny, jak to tam vlastně vypadá, když podle webovek...