Běžkotoulky Javorový - Ostrý

16.02.2013 18:29

zima se k nám stále otáčí tak nějak zády, kdeže ty loňské sluné dny jsou....hážu do auta běžky a vyrážím směr Oldřichovice.....dole prší, sníh jen tak tak zakrývá první krtince, ale to mi nevadí....sedám na lanovku, ta už něco pamatuje, ale stále slouží a mi dnes taky ušetří čas....za pouhopouhou stovečku zpáteční lístek.....dvacet minut pěkné kosy a jsem nahoře, nandávám běžky, nenechám se davem strhnout po sjezdovce, stylově se jí říká v místním žargonu "mamlasplac"...uhýbám do lesa a traverzem jsem za chvilku u nástupu do stopy....skvělé upravená stopa, je zde uděláno opravdu to nejlepší v dnešních podmínkách...dávám jedničku...sem tam mi to prokluzuje, asi není ta správná technika, nebo mazání, nebo obojí.....jinovatka namrzá ve stopě i na stromech kolem....teplota plus mínus nula, mlha přede mnou, mlha za mnou.....užívám si každý metr, je zde vcelku živo, přehlídka stylů, výstroje i výzbroje...ale hlavně se všichni hýbeme.....na rozcestí Pod Kalužným se dávám na Ostrý, příště zkusím Slavíč....v chatě to hučí jako v úle, je plno....dva rádlery, zelňačka a tatranka za stodeset kaček, chvilka oddychu a hurá zpátky do stopy.....zpátky je to nějak podezřelé v pohodě, letím jako vítr....no jo, je to asi více z kopce nebo že by za to mohla svačinka....a tak už zbývá jen počkat, až se lano pohne, pěkně promrznout a rychle domů....zima lezla pěkně pod nehty, když se člověk přestal hýbat......nezbývá mi, než vám to vřele doporučit....málo lidí, krásně upravená stopa, jen mírně zvlněný terém, příjde si tady na své jak závodník, turista i začátečník...a pokud by jste se vydali tímto směrem, koukněte do mapy, dá se dál pokračovat na Kozinec a dolú do Oldřichovic, pokud se nechcete vracet zpět ve svých stopách...na druhou stranu z rozcestí Pod Kalužným buď na Slavíč nebo na Ropičku a stále dále po hřebenu....prostě zimní inspekrot dává Zlatou medaili