Malá Fatra s Pražákama

06.10.2013 09:07

počasí by mělo být přímo výstavní, tak se děti v Praze pobalí a v pátek večer je vyzvedávám na nádraží....vyrazíme někde na véjlet, ať si taky trošku užijou...večerní plábosení prokládáme vínkem, ráno nikam nespěcháme....vybral jsem jim Malou Fatru, tak nějak na pohodu.....přijíždíme do Vrátné a auta parkují už na záchytných parkovištích, sami dnes na kopcích určitě nebudeme...dole je ještě všechno narzlé, během cesty lanovku, která jezdí zatím jen o víkendech, venku vítr rozjíždí svůj koncert....jo jo, info tabule nelhala, tak nějak kolem 60 kiláků za hodinu to může být....prvně se vydáváme na Velký Kriváň, podle davů na vršku tam asi míří téměř všichni....fouká a fouká....děláme nějaké ty fotečky a prcháme dolů....dále naše kroky směřují na čajík a nějakou tu tatranku, v restauračce na lanovce je plno..... ono by ani nemuselo být, ale tři kočky za pultem mají jen jednu rychlost obsluhy a to tu nejpomalejší z pomalých...nakonec se taky dočkáváme a pokračujeme na náš hřebímek....vstoupáme se na Chleb, tady je vítr opět v plné formě....dále už ho budeme mít v zádech a tak se vydáváme na Hromové, Stěny a Poludňový Grůň...nahoru, dolů a tak stále dokola.....celý den se kocháme krásnými výhledy kolem dokola, jen ten opar dohlednost trošku omezuje....nevadí....scházíme do sedla Pod Grůňom, krátkou pauzičku nám znepříjemňují pravidelné poryvy větru, které sebou berou vše, co není uvázané....jdeme dále a užíváme si ten krpál dolů k chatě na Grůni....sedm tam pěkně po prdeli, tady je ještě vše namrzlé, sluníčko stačilo rozehřát jen slabou vrstvičku a ta nám připravuje nádherné klouzačky...na chatě je veselo,spousta výletníku volila jen tuto pohodou procházku....jednou jsem pro to slyšel krásný výraz - gastroturistika......máme to skoro za sebou, tak nesmí chybět pivko, halušky, fazolačka, co by to býl za výlet....nohy tvrdnou, raději se dáváme na poslední kousek sestupu do Vrátné k autu...v lese je ještě i teď všechno zmrzlé....prostě podzim je tady....lesy začínají hrát všemi barvami a už teď se těším na zdejší zimní skialpové tůrky...dětem jsem slíbil zimní Stoh na lyžích, tak se mají na co těšit....v autě mi pěkně rychle usínají, snad si den užili stéjně jako já a budou s dnešní procházkou spokojení