Velikonoční běžkotoulky Skřítek

30.03.2013 20:11

počasí nás v Otztálkach nechtělo a tak v sobotu hážu do auta běžky a vyrážím směr Jeseníky...parkoviště na Skřítku zeje prázdnotou, zato obsluha mi dává vyčerpávající informace o stopách...nechám si poradit, měním plány a jdu prvně na Alfrédku..a věru dobře jsem udělal....parádně protažená stopa, dvacet čísel prašanu, nikde ani človíčka...užívám si...stoupák pod Ztracené kameny má luxusně upravenou stop, tady se jezdívá vždycky ledovým korytem, dnes je to zcela jiné kafe....a pak už jen nažahlená stopa, jedna dvě, a mezi nimi manšestr pro bruslaře....jde to ráz naráz a jsem na Alfrédce....i tady prázdno, má být otevřeno až od desáté, ale kluci už topí a ani s čajem nemají problém....asi jsem popil nějakou hopsinkovou šťávu, ani se nenadám a míjím před Skřítkem davy z půl jedenáctého autobusu..a tak jsem po nějakých padesati minutách u auta...tady pere sluníčko, sníh taje a parkoviště je kompletně přeplněné...jsem rozjetý,dnes ještě nekončím, dávám rychle banán a honem zpět do stopy,směr Rabštéjn...tady už to není taková hitparáda, po jehličí to moc nejede...asi větry minulých dní...po cestě potkávám skůtr s žehličkou, vedle něj poletují dva kouzelní dědečkové, pletené svetry Horské služby, to jsou nadšenci, díky nímž se můžeme klouzat ve stopě....hoši děkujem....dostávám se na rozcestí mezi Hvězdou a Ráblem, a dle raního info to tady za moc nestojí...a je to tak...sluníčko se podpisuje, voda ve stopě a pěší turisté tomu dávají zabrat ještě více...a tak sněhem a blátem se dokloužu k chatě...nad lesem na mě vykukují skály, zatím jsou ještě pocukrované čerstvým prašanem, ale nebude trvat dlouho a budou obleženy lezby chtivými nadšenci....tady je jaro v plném proudu, kape ze střech a tak dochází i na pivko a trošku opalovačky...ale nic nenasedím, zpět do  stopy...a až na Hvězdu je to opravdu opruz, ve vodě to klouže a tak si užívám kousky stínu na cestě...z rozcestí už to pak stoupáním jde jakž takž, slunce v zádech a stoupám a stoupám až po Krtinec...tady se cesta láme a na Skřítek se už dostanu téměř pořád z kopce...běžky dolů a pro dnešek stačilo...Alfrédka a zpět, 21 km, krásná stopa, sněhu habakuk, tady se bude lyžovat ještě dlouho....Skřítek, Rabštéjn, pak na Hvězdu a na Skřítek, 18.5 km, tady už je to horší, klasické jarní běžky, ale dá se to, je to větší turistika....asi to byly moje poslední letošní prkýnka, takže zítra očistit a uložit k letnímu spánku....Stopáááá!!