Zápisky z cest 2015

Májová Paklenice 7.-10.5.

11.05.2015 14:25
Máme tady slavné májové dny a je nejvyšší čas se někam uklidit. Třeba někam vysoko do hor, ale bohužel, zima se ještě nechce vzdát svého žezla, lyže už jsem uskladnil, takže raději balíme plavky a mažeme směr Paklenice. Vyjíždíme až pozdě večer ve středu, po noci strávené na odpočívadle za...

Sicílie V

18.04.2015 21:42
Celou noc nám pod oknem hýká kráva, fakt paráda. Naštěstí už se rozednívá a můžeme vstávat. No a tak se nám podaří vyrazit vcelku brzy, noci už jsou teplé a kdeže ta chladná rána po našem příjezdu jsou. Poslední den se vydáme nad kemp El Bahíra, ať to trošku zmapujeme. Průvodce nás opět skvěle...

Sicílie IV

17.04.2015 18:36
Celou noc venku řádí vichr, a ani ráno to není o nic lepší. Má smysl vůbec vyrážet? Má. O deváté se dáváme na cestu, dnes by to měl být sektor Motteri, pořed kempem El Bahira. Začít chci v části Torre Isulidda.Ale jelikož stále fouká a to tak, že velmi, prvně zamíříme do San vita, Andulka tam má...

Sicílie III - restday a Monte Monaco

16.04.2015 20:40
Středa ráno, vše je jinak. Už večer nebylo Andy úplně nejlíp, asi úpal, úžeh nebo nějaké jiné svinstvo, tak ráno vyčkávám, až se vzbudí a nevidím to moc na nějaké aktivity. Snad místo plánovaných vícedélek jen útesy. Nebudeme to hrotit, dáme volné dopoledne,  koukneme se po okolí. Celý den je...

Sicílie II

14.04.2015 22:46
Snažíme se vstát dříve, ale i tak odjíždíme o půl deváte. Dnes jsme se vydali prozkoumat další oblas útesů, Scogliera di Salinella Centro. Přístup nacházíme natotatá, auto dnes pro změnu necháváme nahoře na útesech a dolů se vydáváme širokou stezkou. Sotva sejdeme pod stěnu, je jasné, že tady je to...

Výlet za lezením- Sicilie - I

13.04.2015 20:55
I když jsme si doma zatím na skálu letos nešáhli, nic nám nebrání v tom vyrazit za lezením na Sicílii. Našli jsme na nějakém slevomatu pobyt přímo v lezecké oblasti San Vito lo Capo. Pobyt, letenky, auto na celo dobu za desítku, to se nám zdá fajn, tak už sedíme na letišti v Bratislavě a za dvě...

Nová stěna v Petřkovicích

11.04.2015 14:53
Jarní sobota mě vytáhla na kolo a zajel jsem se kouknout na krásné využití starého betonového pilíře bývalé železniční trati v Petřkovicích. Vesnice kousek za Ostravou se s tím poprala velice pěkně a nezbývá, než tu patru lezeckých nadšenců pochválit a dát příkladem.

Skialpový výlet do Západních a Vysokých Tater 17.-20.3.

20.03.2015 20:22
Jaro klepe na dveře, sníh se ztrácí před očima a dobrá předpověď, nezbývá než ještě navštívit Bratry Slováky. Roháče na začátek, tak bych to nějak viděl. Baníkovské sedlo, případně nějaký ten kopeček kolem. Na parkoviště dorazím až po půl deváté, sjezdovka ještě zeje prázdnotou, parkoviště je...

Jarní ledy v Tatrách 15.3.

16.03.2015 11:30
Jaro je tu, tak asi naposledvyrážíme otloukat "cencuĺe" do Tater. Prosněžený pátek a sobota nám nevzalychuť, v neděli ráno vstáváme  a v osmuž jsme ve Smokovci. První zubačkou na Hrebienok a šup do Velké Studené doliny.Kolem se trousí skialpinisté, na tvrdém podkladu je ta pět čísel...

Skialp Vernagthutte 6. - 9.3.

10.03.2015 06:38
Tak se na třetí pokus vydávámedo Otztalek, směr Vernagthutte. Odpoledne klasicky do Linze, nocleh a ránopokračujeme. Bohužel jedeme  bez Andulky, problémy se zuby a domácí péče omaminku ji nechaly v Ostravě. Co se dá dělat. Před polednem krátká kávička v Öetzu, krásné teplo, sněhu proste...